وبلاگicon

بیانیه مجمع علمی فرهنگی حبل المتین در مراسم شهدا1392

دسته بندی محصولات

پشتيباني آنلاين

    پشتيباني آنلاين

درباره ما

     مجلهءحقیقت
    مجلهء حقیقت «تاسیس1384ش» دورهءجدید. از اینکه مجلهءحقیقت را انتخاب کردید خوشحالیم. مارا از آثار و نظرات سازندهء خود بهره مند کنید. majallehaqiqat.loxblog.com

لینک دوستان

امکانات جانبی

    فرم تماس با ما تماس با ما

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟

عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 1252
    کل نظرات کل نظرات : 49
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 41

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 23
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 101
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 2
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 10
    آي پي امروز آي پي امروز : 8
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 34
    بازدید هفته بازدید هفته : 708
    بازدید ماه بازدید ماه : 6150
    بازدید سال بازدید سال : 21623
    بازدید کلی بازدید کلی : 358303

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 18.217.108.11
    مرورگر مرورگر :
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز :

خبرنامه

    براي اطلاع از آپدیت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین نطرات

    علی آقا محمدی - تشکر فراوان از آقای اسماعیلی بابت گزارش خوبشون - 1396/11/25
    فهیمی - سلام.مدت زیادی از فعالیت در مجله حقیقت دور بودم امروز دیدم مجله پرباری شده و مطالب بسیار مفید ارایه می شود. از دست اندر کاران و عزیزانی که زحمت میکشد کمال تشکر را دارم. - 1396/3/16
    mohseni - روحش شاد
    خداوند غریق رحمتش کند با این فعالیتهای ماندگارش
    امروز هرچه داریم از دست علمای خاضع و زحمت کش است
    همه مایه افتخار اسلام و مسلمین هستند. - 1395/10/4
    حیاتی - سلام استفاده کردیم عالی بود - 1395/2/25/majallehaqiq
    حیاتی - سلام تشکر از اطلاع رسانی جامع
    پاسخ: سلام سپاس از حسن نظرتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    نعمت الله کامرانی. - عرض سلام ،احترام وخسته نباشید

    برخودلازم میدانم از تمامی کسانی که باعث وبانی برگزاری این مراسم معنوی بودند ویادوخاطرات انشهدای بی شمع وچراغ را درخاطره ها طنین انداز نمودند تشکروقدردانی نمایم وخداقوت رانثارشان کنم.

    اجرکم عندالله
    پاسخ: سلام... سپاس از حسن نظر شما... - 1395/2/22/majallehaqiq
    محمد بیانی - عکس یاد گاری تان حرف نداشت اشنایان قدیمی در هم جمعند روح شهدا را هم خدا وند غریق رحمت .نماید
    پاسخ: ممنون از ارسال پیامتان... - 1395/2/22/majallehaqiq
    آریایی - ان شا الله تمام عاشقان و دوست داران اهل بیت ع بتوانند به سلامت به زیارت امام حسین ع مشرف شوند...
    و هر دو دولت عزیز و برادر ایران و عراق بتوانند در امر ورود و خروج زایران همکاری کنند.
    - 1394/9/7/majallehaqiq
    مجتبی عابدی - آقای اسماعیلی چرا مال امسال رو نمی زارین؟ - 1394/3/2/majallehaqiq
    مولامهدی گل یاس - یک منتقم از طواف حج می آید

    با اسب، و ذوالفقار کج می آید

    آمین خدا برای اللهم

    عجل ولیک الفرج می آید

    خیلی ممنون از شما همکار گرامی - 1392/10/19

بیانیه مجمع علمی فرهنگی حبل المتین در مراسم شهدا1392

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین

قال الله تبارک و تعالی: إِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِینَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ - سوره توبه، آیه 111

خداوند از مومنان جانها و اموالشان را خریداری کرده که دربرابرش بهشت برای آنان باشد.

سلام و درود خداوند بر انبیا و اولیای الهی از حضرت آدم تا پیامبر مهر و صفا، حضرت محمد مصطفی (صل الله علیه و آله و سلم) و اهل البیت طاهرینش. سلام به سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سلام به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر ( عج )، که عالمیان مشتاقانه چشم انتظار آمدن اوست.

درود بیکران به ارواح تابناک و طیبه شهدا، از صدر اسلام تاکنون. شهدای بیداری اسلامی، شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس، امام شهدا و شهدای مظلوم افغانستان و گلگون کفنان سوزمه قلعه، بغاوی، خوب آباد و سرپل و درود می فرستیم به روح بلند مجاهد، عالم، عارف، استاد ملا اسحاق آخوند شهید. 
همچنین گرامی می داریم یاد و خاطره پنج هزار شهید مظلوم افغانستان را که سالها قبل توسط کمونیست ها به شهادت رسیده بودند؛ اما اسامی شان در این اواخر افشا گردید.

عرض ادب می کنیم به تمامی خانواده ها و باز ماندگان شهدا. ادای احترام می کنیم به مجاهدان سال های جهاد مخصوصا جان برکفان جانباز.

درود می فرستیم به شما مردم صبور و شهیدپرور که امروز  با برگزاری یادواره شهدا به پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت، ادامه می دهید.

حضار گرامی تاریخ پرافتخار ملت افغانستان آمیخته با رشادت‌ها و دلاوری‌های مردان و زنانی است که با همت و غیرت خویش افتخارات بسیاری را در طول تاریخ آفریده اند. از این میان جهاد مقدس مردمان این سامان در برابر کمونیسم بین الملل از بزرگترین افتخارات دوره معاصر می باشد که دستاورد های عظیمی از خود بجا گذاشت.

در سطح بین الملل با شکست ارتش سرخ، تفکرات الحادی بلوک شرق به موزه تاریخ پیوست و اندیشه های مادی جهان غرب نیز به چالش کشیده شد و مرحله جدیدی از بیداری امت اسلامی در جهان شکل گرفت.

در سطح ملی و داخلی حکومت صدها ساله ی ارباب رعیتی فرو ریخت. استقلال به کشور بازگشت شئونات دینی در میان جامعه گسترش یافت. علم آموزی در اولویت خانواده ها قرار گرفت. از رذایل اخلاقی در جامعه کاسته شد، روابط برادری و همگرایی پررنگتر از هر زمان در جامعه قامت برافراشت و نام مقدس حکومت جمهوری اسلامی افغانستان در تاریخ آن دیار به ثبت رسید.

امروزه که سال ها از آن حماسه ها می گذرد جامعه اسلامی ما این بار مورد تهاجم فرهنگی دشمنان اخلاق و معنویت قرار دارد. آنان در این مرحله پایه و اساس خانواده های مسلمان یعنی جوانان که عامل تحولات بزرگ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه و بانوان که مدافعین مطمئن حریم خانوادهاست را هدف قرار داده است. مهاجمان فرهنگی با شبهه افکنی، ایجاد مشکلات اعتقادی، تضعیف و نفی هویت اسلامی و بومی، گسترش روحیه خودباختگی، در حال ترویج دین گریزی در میان جوانان است. آنان به بهانه آزادی، نسل جوان را به بی بند و باری تشویق نموده و از این راه، فاصله عمیقی میان جوانان و دستورات اسلامی ایجاد می کنند.

در چنین شرایطی و در دنیای پرفتنه امروز که مرزهای جغرافیایی، معنا و مفهوم پیشین خود را از دست داده است و فن آوری های جدید جهان را عملا به دهکده جهانی تبدیل نموده؛ آگاهی از هویت و فرهنگ ایثار و شهادت بیش از هر زمان دیگر، ضرورت دارد؛ تا با بازشناسی و تقویت روحیه ایثار و فداکاری و بکار گیری آن در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و علمی، خانواده ها و جوانان را در برابر تهاجم بدخواهان مصون نگهداریم.

مجمع علمی فرهنگی حبل المتین همان گونه که در یادواره سال گذشته نسبت به تهاجم فرهنگی بیگانگان هشدار داد و آمادگی خود را در کنار سایر نیروهای فکری و فرهنگی فعال در جامعه، برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن، اعلام داشت؛ در سال جاری با اعزام  هیئت به محل اقامت مردم منطقه از جمله: شهرهای رفسنجان، کرمان، بردسیر، نیریز، سروستان، شیراز، تربت جام، مشهد مقدس، سمنان، ساوه و افغانستان؛ به وعده خویش جامه ی عمل پوشاند.

بررسی دقیق و کاربردی نیازهای فرهنگی جامعه، بیان دیدگاه ها، شنیدن طرح ها و پیشنهادها، پاسخ به سوالات و انتقادات، کم کردن مهریه به بیست سکه و تعدیل جهیزیه های سنگین ، گفتگو و تعامل با علما، فرماندهان جهادی، بزرگان، دانشجویان، مسئولان شوراهای خودگردان، شوراهایی محلی، جوانان، فعالان فرهنگی و اقتصادی، هیئت های مذهبی از اهداف این طرح بود که به اجرا گداشته شد.

مبارزه با مفاسد اجتماعی و کنترل برخی نا هنجاری ها از طریق مجاری قانونی، حمایت جمعی از برنامه های فرهنگی، تأمین روحانی از طرف مجمع، پیگیری حوزه علمیه، ضرورت استفاده ی مداحان از اشعار با محتوا و مطالب آموزنده، لزوم پرهیز هیئت های مذهبی و تشکل های فرهنگی از افراط و تفریط و دوری از برنامه های اختلاف انگیز، و تاکید بر وحدت، برادری و همدلی در میان تیره های قومی، از دیگر موضوعاتی بود که همگان بر اجرا و رعایت آن تأکید کردند.

مجمع علمی فرهنگی حبل المتین بر خود لازم می داند که از تمامی اقشار جامعه که با صراحت و صداقت نظرات و انتقاد های خود را بیان داشته و با صبوری به جوابها گوش دادند و اندیشمندانه همکاری خود را با مجمع اعلام نمودند، تشکر و قدردانی نماید.

دیگر بار تاکید مینماییم که حفظ میراث گرانبهای شهداء که عزت و سربلندی جامعه می باشد میسر نخواهد بود جز با اتحاد و همدلی و رشد علمی، فکری و اقتصادی جامعه، لذا از تمام برادران و خواهران که زمینه ی تحصیل آنها در دانشگاه ها فراهم است می خواهیم از این فرصت به وجود آمده استفاده کرده و تا اخذ مدارک عالی دانشگاهی به تحصیل ادامه دهند.

و از سایر اقشار جامعه نیز انتظار می رود  به شغلها و حرفه های درآمدزا رو آورده تا غبار فقر و عقب ماندگی اقتصادی از چهره جامعه ما زدوده شود که قطعا رشد علمی و اقتصادی جامعه را به سوی ترقی و سعادت و رسیدن به جایگاهی که مستحق آن است سوق خواهد داد.

در پایان از تمامی برگزارکنندگان یادواره شهدا، و از حضور خانواده های مکرم شهدا و شرکت کنندگان در این محفل نورانی که تداوم‌بخش راه سرخ شهیدان می باشد، کمال تشکر، امتنان و قدر دانی را داریم.

والسلام علیکم والرحمةالله و برکاته

مجمع علمی فرهنگی حبل المتین

 


 

کانال مهدوی و مذهبی

Get our toolbar!
کمپین وبلاگ نویسی امام علی النقی (علیه السلام)‍‍‍
مولامهدی گل یاس

تاریخ ارسال پست: ساعت: 16:40
برچسب ها : ,,,,,,,,
می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

بخش نظرات این مطلب


برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: